Hyfsat stor startstack och bra längd på perioderna gör att möjligheten till att pokerspelet ska bli bra ökar. Det var precis som det var i måndags, och det öppnade för bra spel. Som jag skrev om i förra inlägget så fick jag tidigt även bra kort och detta gjorde ju att jag lätt kom upp i placeringarna.
Topp 3 vann var sin prenumeration. Tjoho! Tyvärr så grusades lyckan av nästa dags efterföljande mail från Bet24 där det förutom gratulationer var skrivet:
Varför ska jag lägga ut pengar för att få ett pris?!? Jag har ju redan lagt pengar för turneringen och jag har även lagt tid och energi på att klara mig så bra som möjligt. Nu ska jag även lägga mer pengar för att kunna få betalt för en prenumeration. Snacka om att Bet24 har tillit till att kunden litar på företaget…
Jag ser dock flera fel i detta och tycker det är beklagligt att Bet24 inte sätter kunden framförallt. Därför skrev jag snabbt ett brev tillbaks till dem för att markera:
Innan jag skickade detta mail så hittade jag information på deras hemsida att det var så här prisutdelningen fungerade. Och det vill jag säga, hade jag sätt detta före turneringen så hade jag inte spelat, men jag hade ändå reagerat på deras sätt att behandla sina kunder. Efter mitt mail så kom ett svar på att det är så här de gör och inget mer nytt. Jag kände inte riktigt att detta var bra nog, så jag fortsatte:
Åter igen svarar ”Mr Bet24” att de gör detta för att kunder har fått vänta på priser, eller att priser har försvunnit på vägen och då har man valt detta tillvägagångssätt och att man gör detta för kundens bästa. Vi är alltså inte helt överens. Hade man gjort det, då hade man även i första läget erbjudit kunden prispengar istället för varan, men det har man inte ens kommit nära att tala om.
Jag tycker det är synd att företag, där spelare lägger i första hand mycket pengar och i andra hand väldigt mycket tid, inte kan tillgodose sina kunder med enkel service. Istället ställer man nya krav och tar för givet att folk kan lägga ut pengar för att få sina redan betalda priser.
Mitt tips till Bet24 och andra sajter som inte sätter kunden främst:
Hur ser ni läsare på företagen som vi lägger pengar på? Får vi tillbaka i service och support efter vad vi har betalat för?
Jaja, även jag ska väl kunna få gnälla lite…
Idag fyller yngsta sonen 4-år, mest kalas hela dagen. Ikväll är det Frölunda Indians på tv och Nordic & Baltic $10 k guaranteed på Pokerstars. Håll tummarna!
Håll ut, våren närmar sig! Samt 43 dagar kvar till online-SM, nu börjar det dra ihop sig!