Betsson blir i och med detta klubbens officiella partner och kommer att tillhandahålla speltjänster för Arsenals supportrar via internet på samt på Arsenals hemarena via det nyskapade varumärket GunnersGaming by Betsson. Förra säsongen hade Arsenals fanclub nära 200 000 medlemmar. Betsson kommer att tillhandahålla och drifta en fullständig spellösning innehållande både kasino, odds och poker. Genom att tydligt lyfta fram varumärket Arsenal och genom att erbjuda Arsenal-unika priser levererar Betsson ett unikt erbjudande. Lösningen lanseras omgående.
“Vi är glada att välkomna Betsson ombord som officiell partner till klubben. Betsson, som kommer att leverera denna innovativa nya lösning, är ett välrenommerat varumärke. Genom att designa ett antal spelprodukter specifikt för Arsenals fans, avser vi att erbjuda våra supportrar en värdefull och unik upplevelse utan motstycke.” säger Vinai Venkatesham, Arsenals Head of Global Partnerships.
“Att Betsson tecknar B2B avtal som detta med en fotbollsklubb som Arsenal visar vilken tekniskt attraktiv partner Betsson är idag. Detta är även en bra möjlighet för Betsson att ta en del av den reglerade brittiska marknaden.” säger Magnus Silfverberg koncernchef och VD.